Monday, March 26, 2012

Antara kelebihan dan kelemahan aku yg koerang taktahu :D

Selamat petang dan Assalamualaikum. Hari ini aku nak kongsikan kelebihan dan kekurangn diri yg aku dapati dalam diri aku

KELEBIHAN.

* Aku pandai simpan rahsia. Tak caya? lantah hang lah ken , haha. Kalau masalah tuh benar-benar serious lah kan , aku simpan tapi kadang-II lepastuh aku dh lupaa ape yg dia ckp kat aku. Tapi adelah rahsia yg aku simpan lagy. So , kalau nk cerita rahsia pape bolehlah bgtahu aku conferm aku tutp mult punyee :3

* Aku tak suka susahkan orang , entahlah kenapa. Tapi aku tak kesah kalau orang tuh susahkan aku. Pelik kan kan? Tapi itulah aku.

* Aku niyh sebernarnya mudah dipujuk lagi-lagi ayat tuh boleh buat aku cair lah kan? Haha Kalau problem tuh tak besar Insyaallah aku maafkan tapi kalau problem tuh besar ia membuatkan aku sukar melupakan peristiwa ituu.

* Aku memang tinggi daya simpati , contoh lah kan tenguk orang tua yg tak berdaya , kanak-kanak yg terpinggir. Aku mudah tersentuh weyhhhhh :(

* Aku suka beri layanan yg serupa kepada orang tapi bgi lah lebih sikit layanan kat kekasih ,keluarga and mmbe - II yg close dgn aku hihi.

* Aku pandai nyanyi , haha. Tak cayaa sudah :p Sbenarnye suara aku sedap nyanyi , siapa yg pernah dgr aku nyanyi dia tahu. Mcm capital A tiap malam otp dia suruh aku nyanyi .Bila aku suruh nyanyi , taknak nyanyi kecik hati aku tauu . tak kesahlah suara tk sedap pun cik abg oi. Aku nk dgr jeh :p And beberapa org yg pernah dgr suara aku pun turut ckp bnde yg sama and jawapan aku tetap sama ' Manaade biasa je lah'

* Aku tak suka rumah sepah sana sini , kalau aku nih dh rajin gila-gila memang stiap sudut aku bersihkan. Tapi kalau malas jgan cakap lah kan , sentuh pun tak :D

KEKURANGAN.

* Aku memang kuat cemburu , haha. Kata orang cemburu tanda sayang . Sebab aku sayanglah aku cemburu sebab aku takut , aku akan kehilangan kau one dayy .

* Aku berlagak okey , padahal hanya Allah jeh tahu isi hati aku. Contoh org tuh buad salah pape kat aku tapi aku tak kesah padahal dlm hati berapi-rapi haha. So , jgnlah buat hati aku tersentuh kay. Aku memang boleh memaafkan tpi macm aku ckp utk mlupakan memang sukar.

* Sebenarnyee , aku tak suka sngat melepak-lepak nih haha. Tapi sekali-sekala boleh lah sebab aku rasa macam tkde benda jeh kut melepak-lepak niyy. Lain lah kalau mmbe yg lamee tak jumpa , bf yg jarang-jarang balek :p Tuh pun susah nk jumpa haha. Aku suka jd anak dara misali woaah :) Kau tunggu ah aku ade lesen nt hari-hari asek jumpa jeh mukaa aku :D

* Aku suka straight to the point. Tak suka? Aku akan cuba kurangkan problem tuh sebab aku tahu sebahagian org tak suka cara tuh itulah kelemahan aku.

kesimpulannya guys kita semua tak sempurna kerana stiap orang mempunyai kelebihan dan kekurangan terhadap diri . Jika aku boleh terima kekurangan dan kelebihan korang kenapa tidak boleh utk menerima segala kelemahan dan kebaikan aku. Kerana dgn mengenali kelebihan , kekurangan sesama kita ia boleh mengeratkan silaturohim kan kan? dah kita juga saling sayang-menyayang