Wednesday, May 30, 2012

Holidayy Terengganu / Kelantan

Assalamualaikum , hihi. Lame gylaa kan aku tak post cerita? Mesti ade dah rendu sangat cerita aku and ada jugak yg dah lupa kat blog aku yg comel nih *perasaann. But i't okaay , aku tak kisah :P Lagypon aku baru je adjust Blog aku , hmm dah malas dah nak takecare blog lagi , hihi dulu jee minat sekarang dah tak dah. :D Nih aku post pun sebab ade orang suruh , Yeee awak lah yg suruh kita kan kan? please teraseee Haha , kalau tk pasal dia takde nye rajin aku nk update update cerita nih sebab dah tak tak tahu nak cerita ape muehehe. Okeylah disebabkan aku pun baru balek je cuti dari Kelantan/terengganu meyh lah aku cerita sikit sikit.

Okeyy , kiteorang gerak Hari Jumaat Malam and tunggu dekat Kuari kat Office JKR kut, aku nih pun xtahu sngat sbb tempat tuh pun baru first time aku datang haha. K lepas solat isyak , jee terus gerak sane. Then, Kiteorang bukan nak kereta tetapi naik Bas Hehew. Lame dah tak naik bas , memang loya loya jugak ahh aku time tuh tapi aku buatbuat tidur lastlast tertidur terus. Memang sejuk gylaa ahh aircond pun kuat haha kegigilan time tuh. Then tegukteguk dah sampai Kat Masjid Kelatan gaknyee time tuh. K berhenti japp , G solat mandi semua. Tapi aku ak mandi pun haha. Ramai jugaklah yg xsempat mandi sbb orang memang ramai ahh beratur. Bilik air tuh alahai bape jerq.

K, dah habes semua dalam kol 8 lebih kut kiteorang gerak g sarapan. Nyumm nyumm. Aku nak amek Mee , tapi dh licin dah , lastlast makan nasi , dh macam mkn tenghory jee. Perh nasi die memang mnis gylee , naseb aku amek siki sbb aku mkn tk hbes. Tk lame tuh perut pun bedengjur haha, saket siot. Dah siap sarap ape semua pergi Rantau Panjang. Jalan jalan cari barangg. First aku pergi saing ngan mak, ayah aku. Last last aku dh kemana dieorang kemana. Haha aku dgn Fara and Fatin tiga orang jee lgypon kiteorang pun dh tahu bas tuh kat mane so takde masalah lah jalan bertigaa. Naseb sebelum tuh aku dpt usha bapak aku hehew, dapatlah jugaaak :D

Okeeng time tuh aku tgh fikir nak beli apa utk kau , seriousee aku binggung gylee. Lastlast aku beli tutt tuttt. Mane boleh gtahu haha. Kantoi nanti tak bestt lah :D Nak beli kasut/baju takut longgar and tak muat. Kalau nk tanye size kat die nt kantoi lah kan baik diam jee. Dah lepas beli barang die , beli barang aku pulak haha jangan ckplah kan , memang bnyak and barang aku dgn Fara and Fatin memang sama gylee saja nk sama. Tapi cume warna jelah yg berbeza.

Lepas pergi rantau Panjang , pergi pangkalan kubor shopping lagi. Duit dh bnyak keluar dekat rantau panjang tadi. Pastuh mintak ayh lagi haha , ayah dah marah dah :( ayah marah marah bg jugak tp cuma kurang sikit dari yg tadi tuh. Tapi amek jelaah ape yg ade kan. Duet tuh kiteorang beli tudung sama pulaak nak sama dgn baju Superman yg kiteorang beli dekat rantau Panjang. Naseb ade samee haha. Memang terbaik lah :-)

Dah pergi Pngkalan Kubor Pergi check in hotel dekat Pantai Cahaya Bulan (PCB) Org kata dulu nama hotel tuh Pntai Cinta Berahi , bestt kan asal lah tukar? Haha lntak dielah :D okeyy lepaklepak kejap. Then terjun pergi pantai mandi laut , woaaah. Pastuh mandi kolam pulak haha. Aww best sesanggat :* Lepas mandi malam tuh pergi Wakaf Che Yeh. Kol 8malam dah siapsiap and duk dalam bas.

Dah sampai , kite sopping sakan lagi :D beli kasut pulak ;) and sandel. K lepak lepak tak sangka terserempak dgn mak tam aku haha. Die duk KL , die ada kursus rupanya. Die tanya mak mane? aku pun taktahu mak aku kat mane hihi. So , dia pun ckp kemsalam jeelah.  K tak bnyak sngat aku belnja kat situ. So nak pegi balek bas tk bukak lagi. So, lepak kat warung depan yg dah tutup takkan nk tunggu kat bas dgn berdiri lame lame. Boleh patah lutut aku haha. So terus balek dah kol 12 time tuh , Perh lenaa tidur.

Esok Pagi check out  hotel pulak and sarapan pagi, And go Terengganu. Harituh 27 Mei and hari jadi Mak aku hihi. K lepas sarap semua pergi singgah sopping lagi. Then ayah slowtalk ngan aku suruh beli kek , hihi. Aku ckp dgn ayah lebih tuh Kklong amek hea? Haha die dah phm sngat dah perangai aku :D. Kebetulan berdekatan dgn parkson so pergi ahh lepak sana beli kek , cari kek. Pastuh aku share dgn
fatin sbb birthday mak die hari esok 28 Mei , save sikit duit yg ayah bagi tuh haha :D lepas beli kek sopping kat parkson kojaap.

K dah siap and settle , ayah aku dh call. Dah beli belum? Settle dah .okengg berkumpul sementara tunggu bas. Nak suprisee last kantoi kuang kuang :p sweet jeh aku tenguk mak and ayah aku haha. K pastuh makan tenghary and check in hotel dekat Seri Indah. Dah sampai apelaagi terjun kolam pulak dekat jeh lagypon kolam depan hotel jee. Pastuh aku nih konon berani sangat pergi tempat dalam sikit hamek kau , nak lemas aku dalam tuh. Naseb baek tak jauh sngat aku maasuk situh , terbatuk batuk aku. Memang serik ahh aku nk g mandi dlm lagi.

Lepas mandi , Dinner time pulak. Time tuhlah amek kek and celebrate ramairamai memang syokk , tapi aku tak merasa pulak but it's okayy :D Balek hotel tidur. Esok pagi checkout and pergi ke pasar payang , hmm bosan sesangat asek batik jee tak hbes hbes. Lepas pergi situu pergi Mydin , hoho aku beli baju Superman yg hitam pulak yg nih tak same dgn dieorang , yg nih saiz kecik sikit yg kelabu tuh besar bhai , dah nmpak gemuk dlm gambar :D Kiteorang smpai segamat dalam kol 1 pagi. Memang tak sedar , rasa mcm cepat jeeh sampai haha. Okeylaah sampai sini jep Byee .












 Bile dihadapan kamera ginilah , haha. Nih sepruh jeh aku letak adelagi kat facebook tapi tupun tak semua sebb ad dekat kamera si Fatin nih. Tunggu jelah die upload haha. Byebyeeeeeeeee gaishh jum ahh ke sane :)