Monday, July 16, 2012

Ohh , Suasana Kampungg

Hi Gaishh, Assalamualaikum.

Jyeaaah memang penat yang amat - amat sangaaat Fuhh -.- K Semalam aku baru balek dari kampung perh dalam pukol 1 lebih kut sampai rumah. Memang besst lah duduk kat kampung. First Day, aku dekat kampung samapai jeh teru buat kerja perhh. Aku sampai dalam pukol 1: 15 tengahari , lebih kurang macam tuh lah. Aku basuh pinggan , kemas , Sapu sampah , mop lah. Pastuh rehatt kejapp aku pergi rumah sebelah kat kampung aku tuh. Lepak - lepak , beborak. Nak online tapi line perh macam siput tahuuu tak. Tak jadi aku , dalam kol 2:30pm kut barulah makan tengahari lambat kan? biasalah buat kerja macam-macam nak di masak nya. k petang tuh aku try bawa motor haha. Dah terbuka hati aku nak belajar motor. Perh bergigil-gigil aku nak perah moto tuh korang tahu hehek. Sebab aku takut kejadian yg dulu menimpa lagi , perhh memang lah takut. Pastuh aku bawa , dah boleh dah bawak motor tanpa kecederaan 'Alhamdulillah' aku belajar sendiri tau :p Aku bawa dekat area situu je tak berani nak pusing satu Felda tuh. Laghipon dah nak maghrib , takut kang ade papa yg terjadi pulakk hihi.

Bnyak lah aktiviti lagi , petang tuh jugak budak nie tangkap ayam fuhh , bila ayam dh dapat umpan tali tuh tarik automatik sangkar tuh dah tutup. Then ayam tuh berkokok - kokokk memekak tak sudahh hihiw adela dapat dalam 5 ekor ayam, boleh jadi tauke ayam dah budak budak nie. . Bestt siot duk kampung lagi lagi ramai adek-beradek mak aku yg balek. Malam tuh tunggu ucu sampai dari Putrajaya , Fuhh perut ucu aku besauuu gylaa. Ramai cakap anak kembar lah kut kat dalam perut tuh , jangka hari raya keempat meletup tebabom. Haha siot harap dapat bersalin dalam keaadan yg sihat dan selamat aminn'.Memang penat gilaa hari sabtu tuh.

Esoknya aku bangon nak pukol 10PAGI , then ada lagi kerja Maklong aku lah yg suruh - suruh ni , tak lama tuh Macikteh pulak dtg , Dia pun tolong lah. Aku tak mandi lagi time tuh , aku mandi pukol 4 ptg kut. Sebab bnyak gilaa pinggan , mangkuuk semua aku yg kena basuh budak nie bukan nak menolong. Yelah mana nak tolong semua nya dah pakai baju lelawa nak sambut tetamu lah kononnye, aku jehh yg tak mandi , mandi lagi. Dah siap kerja semua aku tebongkangg penat gylee lah. ThenBnagun terus mandi , makan kejap lapoor lah katakan. Pastuh bawa cousin ronda Kampung fuhh memang gilakk ah besst. Satu kampung aku merantau hihi. Ada satu jalan nih bukit dia perh terjunam siot bapak seram gylaa bhai aku nak turun aku bior jee. Takut aku nak peraah kang tak memasal jumpa dekat hospital. Pastuh aku dah macam jadi teksi pulak , sorang sorang jadi pembonceng. Mentang-mentang aku dah reti bawa motor berasak budak nie suruh aku bawa diaorang hoho.

Then , dalam pukol 5:30 petang main layang-layang pulak kebetulan angin pun kuat time tuh perh memang tinggi lah naikkan layang-layang memangg besst sesanggat :) Then basuh pinggan lagi , memang kerja aku basuh jelaah habes kasar dh tangan aku :p Malam aku balek esok dah sekolah, ayah aku dtg kampung lepas maghrib then kemas bebarang masuk dlm kereta. Salam maklong makcik ass semua dapat upaah siot hihi. Balek tidur dalam kereta dan berangan-angan nak ada motor sendiri , huhu nak beli skuter meaaw :3. Berangan je dulu hihik/ Kbyeee gaishh terima kasih mambca post aku yg panjang lebar. Nie h baru cerita 2 hari belum 1 minggu lagi :D