Thursday, August 9, 2012

Ohh TRIAL!




Hai , Assalamualaikum gaissh.
Sori dah lama tak update hmm rindu korang. Tenguk dh tukar background kan , dah tak guna blogskin dahh. Very simple right? Itu yang aku sukaa sebenarnya :') Okaay seperti mana yg kaorang semua tahu dah mula Percubaan Pperiksaan PMR hmm. Memang takut kerana soalan yang dikeluarkan itu adalah soalan yang seakan-akan hampir dengar soalan yang sebenar nanti. Okayy tadi dia tak macam Peperiksaan yg biasa setiap tahu ada kelainan sikit. Kalau peperiksaan biasa mesti Bahasa Melau ( Kertas 1) dimulakan tapi kali ini berbeza sedikit Kertas 2 di dahulukan pulak. Membe aku kata Biar pecah otak dulu haha , nanti barulah dapat release tension nak jawab Paper 1 huahua. Okaay tadi paper 2 BM Alhamdulillah aku dapat jawab dengan sebaik yang mungkin.

         Memang mula-mula agak pecah jugak lah kepala aku nak masukkan idea-idea untuk buat  isi-isi  dalam karangan. Mana taknya nak beratus perkataan aduhh, boleh gilaa aku buat karangan tapi disebabkan aku ni gemar jugak lah kalau menjawab Paper 2 BM dan alhamdulillah aku dah buat sebaik mungkin tak seperti aku jawab soalan sebelum peperiksaan ini. Terima Kasih ini mungkin atas berkat rakan seperjuangan aku , guru-guru dan penting sekali ibubapa kita kan? Sebelum 1 hari bermulanaya percubaan aku diberi nafas baru untuk aku meminta maaf ke seluruh kawan-kawan aku dia atas semua perbuatan aku.  Aku tahu aku ni tak adalah sebaik malaikat , dan semua tahu kita nie bukan sempurna setiap manusia pasti akan melakukan kesalahn.

         Sama ada dia memafkan atau tidak itu aku tak kisah lah. Janji aku dah berusaha kan kan? Aku tahu mungkin ada perbutan yg kejam sangat yg pernah aku lakukan sampai tak boleh dimaafkan. It's okay aku tak boleh nak salahkan diaorang sangat sebab memang dh salah aku. Setiap malam sebelum aku tidur aku berniat yang aku akan memafkan semua orang walaupun sekejam mane pun perbutan diaorang. Bukan nak tunjuk baik ke hape tapi bagilah dia peluang untuk berubah dan aku juga memafkan diaorang sebab kita ni pun ada juga buat salah terhadap diaorang.

       Sebelum nak jawab Paper 1 BM tuh memang lama gila masa terbiar, then time tuh belum masuk lagi dewan peperiksaan. Membe-membe aku ni dengki kan aku. Memng kuang ajoo betul seyh adila. Haha dia pergi cabut kasut aku , tehn dia baling dekat tingkat bawah  tahulah kasut aku comel je tak macam kasut size gajah kan :p Nasib baiklah sekolah tuh 2 tingkat je. Kebetulan ada budak cina bawah tuh membe aku dia baling dekat atas balik pastuh adilah amek balik kasut aku gi baling bawah baling memang kurangajooo anak Halim tuh tauu Haha.

      Biasalah baru lah syok sikit. haha bergelak-gelak ketawa sikit dengan membe kan haha. Okayy tak lama tuh tiba masa untuk jawab peperiksaan BM kertas 1 Ya Allah time tuh memang mengantuk gilaaa lah. Dah lah time jawab kertas 2 tak tidur langsungg fuh , memang tak boleh tidur time nak jawab kertas 2 time tuh. Masa nak jawab paper 1 tuh mata aku ke atas kebawah je haha. Aku kata bila lah nak abis nie. Soalan dia bapak susah gilaaa , fuhh. Aku rasa Paper 2 lagi senang dripada paper 1.

      Lepas je, jawab Paper 1. Aku tidur Ya Allah lena gilaa dah lah sejuk pulak tuh sebab dewan ada air-cond . Aku rasa time tuh memang ramai gilaa yg tidur. Okaylah gaishh aku nak kena study ni. Esok Sains yang aku risau Paper 2 nie Susah jugak beb hmm sebab aku tak dapat nak skor sangat dokan aku oke. Byee goodnite Assalamualakum :*