Monday, October 15, 2012

Semasa PMR dijalankan.



Assalamualaikum gaishh. Dah lama dah tak dengar cerita kan kan? patutlah dah kurang orang datang sini. Mana taknya PMR PMR PMR takutt ahh kan. kena menghadap buku jeee :p Sekarang dah MERDEKA So , boleh lah update hari- hari kalau RAJIN, Haha.Kesian budak Arab , cina , india yang mengambil paper. GoodLuckk oakay geng ;)

Okayy hari ni aku nak cerita ahh sikit macam mana perasaan aku bila esoknya tiba PMR. Jangan cakap lah memang berdegup kencang-kencang nak terkeluar dah aku rasa punyalah takutt :O Okayy 1 hari sebelum peperiksaan cikgu explain lah kat kiteorang and bagi slip peperiksaan tuh

Tibanya Hari di nantikan dan mendebarkan, hari selasa 9/10. Memang langsung tak percaya , terketar- ketar time tuh haha. Percaya atau tak memang betul menduduki peperiksaan. Lepas tuh yang aku tahu 2 orang cikgu Hisaham dan Adnan seorang pelawak seorang lagi berbadan hensem, mak sud aku muka dia tak hensem tapi badan dgn rambut dia whoaaaa. Haha tapi aku bukan gilakan dia pun okaay? Just minat je kut lagipon yang aku tahu dia ni dari Sri Jementah and baru saja berkahwin. Membe aku kata untunglee dapat suami berbadan hensem hohoaaa siapa lagi yg cakap kalau bukan Eliesya haha. * sorry beb aku mention nama kau , habis aku kat sekolah kena lanyak dgn dia :D Lepas saja Paper 1 and 2 Bahasa Melayu ada 2 jam lebbih lah lepastu ada paper Agama Islam budak melayu jelah yg satay lagi. So, haritu kitaorang berlima group aku lah pergi terjah rumah Adylah nak isi perut hehek. Makan macam orang bujang jeeee , maklumlah mak dia kerjaa ;'') lepastuh solat zuhur untuk dapat kan klapangan bila jawab agama nanti. Lepak punya lepakk cikgu dh call dah , haha apelagi lintang-pukang pergi balik dekat sekolah. Fuhh , sampai jeee semua dah masuk kelas nasib baik lah belum bermula haha.

Okayy Hari kedua , rabu 10/10. Peperiksaan Bahasa INggeris paper 1 and 2 alhamdulillah paper 2 dapat jawab bnyak pulak idea time tuh. Nasib baik baca betul-betul sectionA tuh dia suruh buat "speech" perh memang nk loncat-loncat je dalam dewan tuh haha sengal. Okay habes kedua-dua paper , cikguu dah tak bagi balik lagi sebab dia takut lambat lagi macam semalam hehek. So , kitorang makan lee dekat rockgarden. Lepastuh pergi surau tunaikan sola zuhur berjemaah dengan kawan-kawan. Tenang jeeee hati :') Okay pastuh 2:10pm kena ade dekat dewan satndby jee. Masa tuh Nak periksa Geografi. Haih takutt betul aku dah lah subjek aku paling tak suka. Sejarah dengan geografi hmmm. Lepas habis balik , then ayah tk sampai lagi cikgu berbadan hensem pun belum lg balik haha bila nak balik jee lambat tangan haha. Dia layan kan aja budak-budak ribena ni :D

Hari khamis sains paper 1 and 2 agak susah sikit tapi bole lah gak jawab. Hmm tak tahu sngat kaki hentam jelah. Fedup sngat aku. pastuh exam sejarah Ya Allah gilaaa susah aduhai aku tetap buat sebaik yang mungkin. Hmmm hari jumaat cuti.. time tuh rehat gila-gila memang langsung tk sentuk pun buku tapi sentuhlah muka buku haha.

kay tiba hari isnin happy gegila sebab last paper. sakit hati betul jawab paper 1 rasa macam taknak jawab jee memang stress betul lah aku jawab tadi fuhh fedup sangat. Memang 10 minit terakhir baru nak masuk soalan yg ke 30 hmm memang tak boleh buat apa lah kan. hentam jalan penyelesaian. Senang kan? ;)  okay paper 2 Mathematics mak aihh senong siottt ~ alhamdulillah dapat jugak aku jawab boleh baring-baring tenung muka pangawas peperiksaan haha. Then petang pulak Kemahiran hidup mata dh tak boleh tahan habis paper terus aku lenyapkan mata seketika. Fuhhh bangun tidur terus ke bilik air. Firs time aku minta izin pergi bilik air hehew :3 okeylah sampai tu jeee pishh Bye Assalamualaikum.