Monday, May 20, 2013

Akhir-Akhir Pperiksaan 1/2 Tahun

Hai Assalamualaikum. Selamat Sejahtera , dan salam satu MALAYSIA haha. Humm kesian dekat blog ni. Fuhhh fuhhh tiup sikit berabuk dah ni. Kesian dippingirkan oleh bos mu. Sibuk dengan twitternya, Facebooknya, Wechatnya sehingga lupa padamu. Maafkan lah daku. Wkakaka takpe blog, tuan awak sentiasa ingat awak sampai hujung nyawa kehkeh. Btw , Hi eveybody. Apa cerita? Mestilah Now sibuk menghadap buku kan kan? Harini dapatlah aku meluangkan masa bersamamu pembaca-pembaca.Sebenarnya banyak masa nak cerita dalam blog ni , tapi masa tuh tak sesuai. Now baru lah sesuai tuh yg mentype entah apa apa entah. So , Esok Korang Exam apa? Goodluck okay?
          Aku nag bagtahu korang ni. Tahun ni lah aku rajin naak study lah apelah. Mid Year ni lah baru aku nak menghadap buku. Kalau tak sebelum sebelum ni manaada aku nak menghadap buku semua ni. Alah ayah and mak pon tak tahu kalau bgtahu pon pedulikk apa dia. Aku yg nak jawab periksa bukan diaorang tapi kalau markah merah pandai pulak nak membebel ekk? haha apa pon tak boleh. Mungkin Exam Mid-Year membuka mataku , hatiku dan masa depan ku. Cewahh kemain jauh melayang. Yelah , time nak PMR je bero baca buku. Masa form 1,2,3 manaade aku nk peggang buku buat revision. Yang aku tahu datang sekolah, duduk , borak dgn membe jap, tak lama tuh exam start. Dah siap? Membuta hehehe.
           But now, semuanya sudah berubah Alhamdulillah. Tapi kenapa aku tak baca buku? Sebab esok Sejarah 3 Open buku teks then, copy takde benda yg nak kena hafal weh. Lagipon exam start kepas rehat. Ada time lagi nak bincang. Hmm tadi cerita-cerita dgn kawan apa kau akan buat lepas SPM?  Diaorng tanya  aku , aku jawablah cenggini 'Lepas SPM , aku ingat nak ambil diploma' Pastu budak ni kata aku cabar kau amik FORM6. Heyy hey heyy, Geng aku sekarang ni belajar pon tunggang tebalik. Nak masuk form 6? lupakan jelah.Pastu membe kechik aku ni pon bersuara 'Tak guna wei beljar tinggi-tinggi , sebab takda bnya kerja, tenguk macam akak aku sampai amik Degree tapi kerja *aku dh lupa kerja apa* xD' Aku bercita-cita nak menanamkan sifat memasak, whoaaaaaaaaaaa. Dan membuka satu Restoran, Insyaallah. Sebab sekarang ni lagi mementingkan kemahiran :') So sampai sini sahaja perbualan kita. Jum tidur. Assalamualaikum :*