Monday, August 27, 2012

Raya Di KL/Putrajaya :'D

Assalamualaikum , dan selamat malam :)
Rindu dekat blog ini sangat-sangat hoho. Okaay tajuk aku macam bajet je lebih kan kan? Haha takdelah saja-saja buat tajuk tuh tapi memang betul pun. Okay aku lepas raya kat kampung halaman sebelah ayah dan emak , raya kedua tak silap aku kan aku stay kat rumah kejap then tenghari tuh aku balik kat kampung belah mak aku. Then esoknya pulak ayah jemput keluarga aku pergi beaya di rumak Tokda dekat Muar. Raya 4 buah time tuh rumah atok Uda , rumah mokda. Lepas tuh dekat malam jugak ahh sampai dekat segamat , tak tidur pun dekat sana. Malam tuh dalam pukul 8 lebih kut Poksu aku ajak pergi raya rumah mak/bapa mertua dia. Time tuh pergi Muar 2 kereta. Keluarga aku , poksu , atok abah and atok mak. Moksu tak pergi sebab dia tengah sarat mengandung dah 4Bulan bape minggu ntah. Dia tak boleh jalan jauh nanti kang pening tak masal kena hantar dekat hospital utk jga kesihatan baik duduk rumah , mak dia boleh jaga :'>

  Raya dekat rumah mertua poksu dia ada masakkan mee gorengg , ingatkan makan sepinggan dah cukup ingatkan tak cukup rupanya dh kenyang dah aku haha :) tak boleh nak tambah. K , pastuh aku ajak lah sekali pergi rumah makngah sekali sebab bukan jauh pun dekat Jln. Pemuda jeh kut pastuh makan sup kuehteaw kut. Ntah lah sup apa ntah , dengan kueh teaw sedap jugak lah. Balik memang lepak habes hehew :3 Okay then Raya ke-3 Ucu masuk hospital (adik mak aku) dia dah nak bersalin. So , Raya ke-4 lah kitorang semua adik beradik emak pergi ke Putrajaya. Disebabkan Hospital Putrajaya dgn rumah yg ucu tinggal tuh dekat boleh katakan 1 hari dalam  kali kut pergi haha.

  Rmah ucu tuh takda orang so , tidur lah dekat rumah dia. Sebe;um pergi rumah dia beraya kejap rumah paktam dekat KL. Pastu PakTam pun ikut join sekali pergi hospital tenguk ucu. Rya ke-5 tak bersalin lagi, tetap 1 cm. Lepastuh esok nya Raya ke-6 ingatkan nak balik lepastuh ucu kata dia bersalin raya ke -7 kalau tetap 1Cm terpaksa operate lah. So disebabkan ucu Raya ke 7 Bersalin duduk lah sana 4Hari3Malam fuhh gilaa tak lamee :D then 2 hari time malam beraya rumah makcikcah dekat Subang Jaya sepupu ayah. Semuanya pun ikutla sekali. Esoknya , raya dekat rumah Kak Wa dekat Cheras sepupu ayah jugaak.

  Raya ke-8 masanya untuk pulang kediaman sendiri hihi. Dan lahirnya Adik Faliq Ariyad Irada seberat 3.85kg. Alhamdulillah semuanya selamat. Dan Tahniah kpd ucu bergelar ibu dan poksu yg sudah bergelar ayah. That'all for my holiday Bye Assalamualaikum.




Bersama anak saudara yang baru , agar menjadi anak yg soleh kelak amin ~ Masa ni tak ramai sebab di bawah 12 tahun tak boleh masuk :'>