Sunday, June 2, 2013

Bila Cinta Berputik :*


Assalamualaikum kepada hadirin dan hadirat yang dirahmati sekalian. Pada pagi yang mulia ini izinkan saya menceritakan kisah percintaan saya yang tak dijangka sudah ditawani oleh seorang jejaka yang tak berapa rapat ni. Hahaha ayat yg poyoooo kehkeh. Okay acano holiday korang , Best? haha mestilah kan. Okay btw aku start je cuti terus bercuti di Langkawi. Eh, Bukan bercuti tapi Honeymoon lah kan biy? haha. Aku nak cerita pasal dia je tau , aku taknak cerita aku kat Langkawi tu okay? :')
         
         Malam khamis, minggu akhir sekolah tuh siap-siap tunggku kat kuari. Berkumpul reramai dengan membe ayah yang turut serta jugak ke Langkawi. Gerak kat sana lepas maghrib, time tuh tak ramai lagi sampai. Aku ni dok lah menunggu si Ad ni , tapi time ni kiteorang still membe. Haha , yelah sebelum ni wechat dgn dia , cakap kemain tak sabar nak meet dia , tapi malu pulaak nak jumpa dia. Ni namanya mengedik kahkah. Lepastu , duduk dalam bas tak jauh pulak. Perh , nasib baik aku dok sebelah tingkap sebab malu bhai dalam wechat je berani bagai. Jumpa? hapaak.
          
           Dalam bas tu on wechat , sembang dekat wechat group dgn Kak Nisa. Klau tak kenal nama fb dia Nisa Aries. Entah cemana beborak bagai , dah lupa pasal apa kononya merajuk lah. wkakaka kelakar doh bila pikir balik then , terus leave wechat group tu. Lepas tuh budak dua ekor ni kerja add aku balik , aku pon kerja leave balik. Hahaha sayang betol dieorang kat aku. Time uh aku merajuk sebab Ad lah , then Ad pujuk aku bagai , mamat ni kelakar doh kalau pujuk nak tegerlak aku, kesian pon ada. Then aku biorkan diaorang tuh malas aku nak layan lgpon time tu aku tak rapat sngat dgn Ad , dgn kak Nisa rapat lah jugak. So , aku biarkan lah diaorang sampai bersalah buat cengitu kat aku , pujuk rayu aku kehkeh jahatnya aku ni ~.
        
           Aku malas nak layan diaorang , apelagi aku membuta lah. Lagi besst , hahaha. Biarkan dia rasa kononya merajuk aku ni susah nak diubati. Tapi kalau diaorang baca aku punya post ni habis lah aku taknak langsung pujuk aku nanti. hahaha tapi takkan punyalah kan korang? xD Then berhenti di perhentian mana ntah untuk solat Isya' then Ad, yang kononya pemalu itu pon mengur aku. SamaadaHoi/Hey aku lupa lah, lain lah kalau Assalamualaikum kan? Ni Hoi hoi hoi kejut aku kahkah. Tapi aku ada jawab balik. Dia cakap aku sombong , berlagak pulak. Dia yg tak dengar tulah taik telinga kau tuh dok tersumbat je mana nak dengar kan? Huahuahua.
         
             Then , naik bas dan teruskan perjalanan pendekkan cerita hari jumaat pukul 2ptg tuh dah naik feri dah. Time tuh Ad , duduk jauh dari aku. Sedihnyanyaaaaaaaa :'( . beberapa jam kemudian , finally , sampai ke Langkawi. Oh burung Helang aku dah nampak dah hahaks. So , menginap adoi aku lupa apebenda tempat tuh haha. Then masuk bilik ingat nak membuta tapi apakan daya , kalau dah diajak orang terjun kolam. Apakn daya , tak boleh nak ditolak perlawaan tuh wey. Then terjunlah kolam , tak lama tuh Ad , dtg perhh dia boleh pulak tak layan aku sayuu siot. Tegur pun tak , memang lah wey aku geram gila time tu. Rasa nak aja mention nama dia kuat kuat time tuh. Tapi apakan daya, kehkeh. Lepastu , masuk bilik balik. Mandi lepastu keluar g makan, kedai makan tak jauh mana pon masa tu. Masa makan , Ad ada pulak time tuh. Pastu memasing On wechat , wechat lagi lah dgn Kak Nisa yg kat segamat tu hahaks. Sambil tunggu diaorang ni reply, aku boleh pulak curi - curi tenguk Ad buat apa. Sebab dia lambat betol nak reply. Aku dgn kak nisa jeh time kat wechat tuh. Aku tenguk dia buat apa time tuh , sbb Ad tak jauh pon dgn aku time tuh hehew.

          Lepas makan , aku tak tahu ad g mana. Tapi peduli apa pulak aku kan? Aku tak ada perasaan pon dgn dia.Then aku ke Haji Ismail group. Di situ pelbagai jenis coklat ada.Then dia wechat aku kat mana? aku bgtahu dia. Tak sangka dia tunggu aku kat situ. Hanya Allah je tahu perasaan aku time tuh cemana. Lepastu esok pergi naik bot , ke galeri. Disitulah rapatnya kami sewaktu itu. Masa dekat geleri dia jalan sesorang , time tuh alah aku spent time dgn dia lebih lama hihi. Amik gambar dengan dia lah apelah. Kat situ juga terjadi peristiwa yang tak dijangka berlaku. Nak kena bgtahu ke? Takanak leee malu bhai ahaaks. Perh time tu jgn cakaplah perasaan aku acano kan? huahuahua.
     
          Lepas ke galeri , naik bot. Besst lah gak. Lpastuh , singgah ke mana ntah. Org tua je yang turun , aku ingat nak turun tenguk dah penuh tak jadilah. Tingal beberapa org je kat dalam bas. Ad ada time tuh. Begelak ketawa doh dalam bas tuh hahaks. Happynya time tu weh. Pastu balik dah malam dah time tuh. Nak mandi kolam tak dapat :( Then ad call suspens aku sbb aku tak on wechat dia cakap nak keychain tak fuyooo siapa yg boleh tolak tawaran putera sorang ni kahkah. Lagi pulak nak belanja kan wuhuu.

          Okay , dah lenguh dah wey tangan ni nak taip. Kerja rumah dah menimbun ni. Yolah menghadap blog dah berejam ahaaks. Okay pendek cerita balik je dari langkawi. Petang tuh Ad, mintak couple. wewitt. Semoga dia sentiasa di sisiku saat aku senang dan susah. Only you biy , Yes You Muhd. Adli Helmi Bin Mohd. Ali ❤ betul tak nama panjang awak ni biy? hahaha. Sorri lah kalau salah , meaww :'3 Okay sampai sini saja ye korang , Assalamualaikum :*