Monday, June 4, 2012

Macam Tak Cuti Sekolah Jee


Hyee Assalamualaikum.
Apa khabar korang? sihat ke sakit? Yang sihat tuh alhamdulillah , and tak sihta mcm aku tuh makan lah ubat hihi. Tapi aku malas nk makan ubat aku lagi suka bersuara baru berupa suara jantan niy :D Haha Kalau sesiapa call aku mesti xkan cam aku punyaa. Tapi sepanjang suara aku jd camnni belum lagi orang call aku kecuali kecuali Awak awak kan kan? Haha ayat double double pulak. Biase lah hotak dah tak betul sangat hihi.

Tingal berapa hari jeh nak sekolah, Haissh tak boleh tambah lagi setahun kee cuti haa? Tak merasa bhai cuti. Pejam celik , celik Pejam dah nak sekolah dah alahaai. Sekolah pun sekolah lah tahun nih dah lah nak PMR makin aku nak menhadap Facebook,twitter adelah. Internet-internet. Aku harap suatu hari nanti ayah putuskan line internet. So, aku bolehh teguk tv jeh haha. Tengok tv pun beshh kankan? bnyak cerita pulak tuuh :D

Hbestuh nak suruh tak payah pasang tv pulak lah. Haha tak boleh hidup aku tanpa bendalah semua nih. Haha Satu hari tak online , tenguk tv memang tak sah. Ya  Allah kau buka kanlah mata , hati aku semua nih untuk berubah. Aminn ♥ Korang doakan aku yeaa dapat rsult yang elok dan memuaskan untuk aku tunjukkan mak dan ayah aku nanti.

Nafsu , aku nih kenapalah kau suka pengaruh aku yg bukan bukan. Syaitan Oh syaitan , Memang setan lah kau Haha. Boleh tak jangan larang aku buat kebaikan? Aku nak berubah ke jalan yang diredhai, Aku nak ubah diri aku dan menjadi diri aku yang baru sebarunya. Aku tak suka diri aku sekarang yang hanya suka berfoya-foya.

Tapi bila dan bila aku mesti berubah? Berikanlah aku taufik dan hidayah. Taufik dan hidayah bukannya pakwe dan makwe korang heaa? Haha Petunjuk dari Allah S.W.T berikanlah aku sedar. Tanpa usaha , tapi kalau tidak bertwakal kita tidak juga tidak boleh berjaya right? Kalau hanya usaha tapi Tak berdoa , solat tak boleh jugak maybe kejayaan kau hanya buat sementara sahaja begitu juga tanpa  usaha hanya bertawal ke sahaja pun tak membantu kita menuju kejayaan

Tawakal dan berusaha saling memerlukan dalam hidup kita. Tapi kedua duanya aku jarang buat haha. Kalau sembahyang tuh okeylah lagi cuma kekadang tuh tak cukup pun 5 Waktu :D. Tapi kalau nak buat revision tuh memang aku tak boleh nak masuk , bukan tak boleh tapi memang malas pun nak revision hihi. Okeylah hanya disini aku dapat kongsikan cerita aku. Yang nasihat tuh , entahlah. Cakap jee tapi bukannnya buat hehe. Aku harap hati aku terbuka untuk menjadi orang yang berguna dan berjaya Insyallah dan terima kasih kepada semua pembaca pembaca blogger yg setia membaca post aku. Kbyeee Tunggulah post berikutnya, Salam ♥